Jak zrobić wielorazowe waciki do demakijażu - eko demakijaż

Hej, dziś pokażę Ci, jak zrobić ekologiczne waciki do demakijażu wielorazowego użytku. :)
Płatki kosmetyczne często nasączone są chlorem, którym są wybielane oraz chemicznymi środkami zapachowymi powodującymi reakcje alergiczne - mam delikatną skórę i niezbyt chcę ją tym traktować.

Chciałam kupić płatki wielorazowego użytku, jednak jak zobaczyłam ceny w eko-sklepach... stwierdziłam że wolę zrobić je sama ;)

Cenowo wyszło mnie to baardzo tanio
Jeden wacik kosztował mnie mniej niż 1 zł ;)


Z czego wykonałam moje waciki?
- frotta bambusowa ecru (naturalny kolor)
- tkanina bawełniana

Bambus jest bardzo przyjazną dla naszej planety trawą - rośnie bardzo szybko (nawet 1m/doba), w jego uprawie nie stosuje się pestycydów i nawozów sztucznych. Jako trawa - raz ścięty wypuszcza pędy już po kilku latach.

Frotta bambusowa jest bardzo miękka i delikatna, a jednocześnie wytrzymała i trwała. Posiada właściwości antybakteryjne, antygrzybicze, odorochłonne (budowa włókna bambusowego zatrzymuje w sobie brzydkie zapachy eliminując je do czasu prania), nie powoduje alergii.

Zrobiłam zarówno płatki okrągłe (które siłą rzeczy powodują masę zmarnowanego materiału), ale także płatki prostokątne i takie myślę, że są sensowniejsze ;)
Z frotty bambusowej wycięłam sobie także ręczniczek do olejowego oczyszczania twarzy.









Żeby zrobić płatki okrągłe najlepiej użyj cyrkla.
  1. Ustawiam sobie rozstaw 3 cm i jest to promień mojego wacika. 
  2. Zaznaczam koła na obu materiałach i wycinam je.
  3. Przykładam je do siebie i ewentualnie wyrównuję.
  4. Zszywam je na "płasko" - możecie ręcznie na okrętkę lub na maszynie, najlepiej mieć overlocka, ale umówmy się - mało kto go ma, ja swoje płatki zszywam na zwykłej maszynie ;)
  5. Gotowe :)
W przypadku prostokątnego płatka, wybrałam rozmiar 5 cm x 7 cm i oczywiście postępowałam tak samo, jak z płatkiem okrągłym.
Tkanina bambusowa niestety nieco pyli przy szyciu, dlatego właśnie dobrze ją obszyjcie na rogach, żeby nie stwierdziła, że chce się pruć w trakcie późniejszego używania ;)


Ich używanie jest proste, tak jak i zwykłych płatków ;) Wcześniej korzystałam z nich przy użyciu sklepowych środków do demakijażu, teraz przy użyciu olejku z mojego przepisu.

Co po użyciu?
Myję mydłem mojej roboty - wszystko pięknie schodzi, następnie wyciskam i zawieszam w małym woreczku, który był większym ścinkiem przy robieniu woreczków na zakupy

Przy najbliższym praniu, gdy zbierze się nieco użytych i wymytych wacików - wrzucam je w woreczku do pralki.
Wyjmuję bielusieńkie waciki ;)

Komentarze

Popularne posty