Jak zrobić własny szampon w kostce?

Zapewne masz teraz nieco więcej czasu niż zazwyczaj. Może warto wykorzystać go na naukę nowych rzeczy?
Zrób swój własny szampon w kostce!

Ja przetestowałam wiele różnych kombinacji zanim doszłam do tej, która jest dla mnie i moich włosów po prostu perfekcyjna. Chcesz dowiedzieć się jak stworzyć własny szampon? Zapraszam!

Koszt składników najeden szampon wynosi u mnie 10,44 zł. Lekka różnica w porównaniu do sklepowych 30zł czy 50zł, nie?
Potrzebujesz:
  1. 38g SCI (Sodium Cocoyl Isethionate)
  2. 15g wody
  3. 5g masła shea
  4. 5g oleju z pestek winogron
  5. 16g glinki czerwonej
  6. 5g Shikakai
  7. 7g Neem
  8. 8g Mulethi
  9. 1g olejku eterycznego (u mnie geraniowy)
 UWAGA! Pracuj w rękawiczkach, okularach i maseczce, ja zakładam też fartuch laboratoryjny (ubranie niedomowe, specjalnie do celów "chemicznych"). Pył z SCI działa drażniąco, dopóki go nie obrobimy.

Przygotowanie:
  1. W kąpieli wodnej podgrzewaj przez ok. 5-10 minut SCI z wodą i olejami. Czekamy aż zrobi się kleista maź, "kleik".
  2. Zdejmujemy z ognia i stopniowo wsypujemy glinkę, Shikakai, Neem i Mulethi dokładnie mieszając - możesz łyżką, możesz ręką.
  3. Dodaj olejek eteryczny i ponownie wymieszaj.
  4. Przełóż do formy i odstaw na 2 dni, by się wszystko utwardziło i szampon za szybko się nie rozpuszczał.
  5. Gotowe!

Na kanale włosomaniaczka jest film pokazujący, jak najlepiej dla włosów korzystać z szamponów w kostce. Ja wrzucam je do słoika i przy myciu włosów wlewam do niego wodę, mocną trzęsę i myję tą zmydloną wodą - tarcie szamponem o włosy jest złym pomysłem i może je zniszczyć.
 

Komentarze

Popularne posty