Worek na pieczywo

Kolejny raz postaram się udowodnić Wam, że styl życia zero waste nie musi być drogi.
Dziś powiem Wam o workach na chleb i bułki.

Chleb trzymany w worku plastikowym szybko pleśnieje - to świetne miejsce do rozwoju dla bakterii, pleśni i grzybów.
W worku lnianym pieczywo oddycha.
Jeśli uważasz, że szybciej wysycha - wystarczy włożyć do worka kawałek jabłka



Worek ten najlepiej uszyć z lnu lub lnu z bawełną.
Ja swój uszyłam z materiału składającego się z 80% lnu i 20% bawełny.

Za kawałek tego materiału zapłaciłam 7,99 zł. Z tego kawałka zrobiłam 4 worki.
Czyli za materiał na jeden worek zapłaciłam w przybliżeniu 2 zł.
Sznurówka (może być też sznurek), to koszt ok. 1,5 zł.
W przybliżeniu na jeden worek wydamy 3,5 zł, a przy okazji inaczej korzysta się z rzeczy zrobionych własnoręcznie ;)
 

Tygodniowo wraz z pożywieniem, piciem i powietrzem dostarczasz organizmowi 5g plastiku! To nie jest obojętne dla zdrowia!
Ograniczaj plastik, gdzie tylko się da.
Dla siebie, planety i przyszłości Twoich dzieci!



Komentarze

Popularne posty